Platvorm

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Hakkab valmima platvorm 16 mesilaspere veoks.
Keskmine: 3.8 (4 häält)

Kommentaarid

Kommentaaride kuvamine

NB! Ära lisa oma mesindusalast kuulutust kommentaarina teisele kuulutusele, vaid lisa uus kuulutus siit!
Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Platvorm

tarude veoks,kulutatud70 euri materjalile ja keevitaja küsis 5 euri ? ,päris valmis ei ole

Pronksmedal (100p.)

Tundub huvitav...

kuid päris ei jõudnud tarude hooldamine kohale. Kui teenindad samalt kõrguselt kus asuvad tarud siis seljajamadest pääsu pole. Kui madalamalt siis need"siduvad ja tugevdavad" rauad ees ja taga hakkavad segama.

Aga vabandust. Sina töötad sellega ,muitte mina Ja ju ma ei saanud pildilt kõigele pihta. Asi pole ju veel valmis. 

Jõudu jätkamisel. Mitte kõik ei julge siin tänitajatekartuses omatehtut üles panna. Kaasa arvatud mina

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Seljajamadest

päästab täielikult J.Luguse AL. tehtud tõstuk,vaata Õppepäev Põltsamaal,kaalub kõigest 8 kg,raudade vahel tõesti ei saa tööd teha sinna tuleb laudadest põrand,vahekäik 1,5m.Peale ja mahalaadimiseks läheb kõigest 5min.,tungitkse algul eest siis tagant poolt platvorm üles ja lükka järelhaage platvormi alla või alt.Vaatasin ka teisi lahendusi ,keskel ka tarud,mul saaks mahutada veel 2 rida,seega 32 peret,seega tuleks kogu kupatus hukga raskem,käru peaks 3 tn. kandejõuga olema ja vastav veduk.Selline asi peaks tunduvalt suurendama meetoodangut,rännates õitsvate põldude juurde,plaan jõuda utoopilise koguseni milleni jõudis Maire 1 perega,mida keegi ei usu.Veel parem asi küttega paviljon,kindlasti teen ka selle valmis,sinna tuleb mesiniku eluruum.Naabritel sellised tehtud,kui midagi teha pole käiakse kalal,marjul,seenil jne,Vurritada saab vahekäigus.Mul peresid vähe ja tööl ei käi,siis jätkub aega õppimiseks,nagu mitmel pool on öeldud ennem olgu peresid vähem,paremini hooldades toodang suurem, tööd vähem

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Kes

tahab kritiseerida,küsida ,võib seda teha julgelt ,lõpuks saab sellega parem lõpptulemus !

Pronksmedal (100p.)

Muidu ok, aga kõrgus teeb majandamise keeruliseks

Lisan võrdluseks paar pilti enda näputöödest-

Ei saa otse pilti siia miskipärast, panen albumi lingi:

http://nagi.ee/photos/rannamees/sets/387835/

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Platvorm

on sul praktiliselt sa sul sama.Aga sa tee sinna käru peale veel teine platvorm ja siis tõstad tungrauaga maha,pannes midagi raami alla et kohe vastu maad ei oleks(kõnnitee plaadid),tehes selliseid platvorme muutub su mesila mobiilseks väga odavalt ,tunnen sa oled väga lähedal ulmelisele 300kg,mida eesti tõsisemad tegijad ei usu.Kus kandis majandad ,ise Pärnumaal.    Heino

Kasutaja Vabadik pilt

Kate

Rannamees, anna andeks rumala küsimuse üle, aga milleks kate käru all? Ja üks asi veel - vaatasin, et haagisel puudub number. Seega võid teel sõita ainult alla 30 km/h. Kas korravalvurid kallale ei tule?

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Platvorm

kui on eri veos siis saab nubrita,peab olema tehases tehtud

Kasutaja Vabadik pilt

Eriveos

Eriveoseks peab olema maanteeameti luba minu teada ja see perede veo haagis ei ole ülegabariidi ning üle lubatud massi. Rõngu Aias vedasime õunakonteinereid suure platform haagisega, mis olid isetehtud. Politsei nõue oli, et tuled peavad olema. aeglase sõiduki kolmnurk taga ( rannamehel on) ja kiirus mitte üle 30 km/h. Aga see pole probleem, mul oli rannamehele küsimus kas politsei pole tülitanud. Mul plaan omale ka ehitada sõiduka haagisele (Zubrjonok, vene toode, dokumendid kadunud) väike platform.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

platvorm

annan sulle head nõu

Pronksmedal (100p.)

Vabadik,

kate on platvormi all puhtalt rohu kasvu piiramise eesmärgil, omal mugavam toimetada. Number puudub jah, tegemist on pukseeritava seadmega, mitte haagisega. Politsei pole tarude vedamisel tülitanud, tühjalt pole sõitnud. Max kiirus on jah seaduse järgi 30km/h, mis siin pattu salata, hea teega olen seda numbrit ületanud.

Pronksmedal (100p.)

Vabadik,

http://nagi.ee/photos/photo_sizes.php?id=24916059&size=l&album_id=387835

See haagis on zubrjonokist ehitatud, esimene katsetus. Müüsin mesindushaagisena maha, läks kuhugi lõunapoole.

Miinused- Lühike tiisel, tagurdamine on peavalu. Tegin ca meetri pikemaks, aitas oluliselt.

Väike platvorm, max 4 taru.

Pehmed orig. vedrud, kehvemal kruusasel metsateel kippus väga palju põrkama.

See keskmine toru on kraana jalg, kraana on idee tasandil jagatav(teisaldatav) eri kärude vahel.

Pronksmedal (100p.)

Laanemesinik,

Mul tarud lähevad kevadel käruga metsa, sügisel koju, vahepeal tõstmist ei toimu.

Mesindan ka platvormi peal, ruumi on piisavalt.  Kui tõstmise vajadus tekib, teen teisaldatava kraana. Idee on juba olemas, 50% teostust ka.

Majandan põhjarannikul.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

odavam

variant teisaltatav platvorm ,minul tuleks omahind kuskil 100 euri+ tungraud so.10 euri,kui huvi räägin lähemalt.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Haagis

peab olema korralik,kui omal ei ole kõige odavam rentida,sest iga päev ei sõida,siin kui õieti mäletn piduritega 2 tn rent 25 ööpäev ja 15 euri 12 tundi

Kasutaja Vabadik pilt

Laanemesinik

Mida sa mõtled teisaldatava platformi all? Kas tungid platformi üles ja sõidad käru alt ära?

Kasutaja Vabadik pilt

Rannamees

Tänud hea teabe eest. Proovin alla panna Zubrjonokile vähe paremad amordid. Konksu pidin niigi ära vahetama, sest see vene haage on vähe nadi. Siis teen diisli pikemaks ka.

Pronksmedal (100p.)

Miks...

te ei kasuta tänapäevaseid kallutavaid kärusid? Platvormi nii peale- kui ka mahalaadimine mugavam  Mina kallutan oma maha(lasen käru kasti kaldu ja sõidan platvormi alt ära) Enne kui platvotmi esiots kärult maha tuleb  panen pakud või fiboplokid alla. Tagumise otsa all on mul rattad. Ratastega seoses ärge ostke õhukummiga rattaid. Mul vaid 2-l platvormil kuid kogu aeg lössis. Mõte oli neid ostes ,et kõrgem ja seljale mugavam. Aga kallimad ja minu kogemusel viletsamad.. Täiskummist rattad väiksema läbimõõduga kuid jamavabamad. No ja, et suvel maasse  ei vaju siis olen lauajupid rataste alla pannud

Pealetõmbamine vastupidi. Lükkan käru platvormi juurde, lasen kasti kaldu, sõidan alla ja tõmban lõpuks käsivintsiga kohale.Praegu jõuan tiislile kinnitatud käsivintsiga( olen 74 aastat vana) kuid silmapiiril on akuvintsi pealepanek.Platvormi esiotsa ja auto tagastange vahe on rihitud nii, et auto saab ees täpselt  90 kraadi pöörata.Platvormi kinnitan käru külge trossipingutitega. Siin on veidi täiendust vaja sest praeguste mõõtude juures mahub kasutada 6mm pinguteid. Aga nad kipuvad nõrgaks jääma. 3-4 tükki olen sirgeks tõmmanud.Aga, et seal osa konkse teistpidi vindiga siis  ei oska midagi teha.

Natuke segaseks jäi punase kolmnurga kasutamine.Ma sõidan aastas 400-500 km mesilased käru peal ja ei viitsi küll maanteedel teokäigul (alla 30 km/h) sõita.

Reeglina üle 70 ka ei kihuta. Pole märganud, et mesilastele pahasti mõjub. Platvormi viimase taru tagumise otsaseina külge lasen akudrelliga selle nelinurkse punaste ja valgete diagonaaltriipudega märgi ja on OK. Platvormi tagumine ots on üle meetri üle kasti tagumise serva. Ei mäleta praegu täpselt aga minu mäletamist mööda sellest aitab. Käru tuled ju jäävad kõik samuti näha. ( ei viitsi eeskirju välja kaevata, et märgile ametlik nimi külge pookida)

Kunagi sõitsin noorema ja ülbemana mesilastega öösel läbi Viljandi linna. Nii kui politsei tarusid nägi kukkus vehkima, et sõida edasi ära peatu. Rohkem pole näinud aga ega läbi linna ka pole sõitnud Ja politseid on ju nii palju rapitud, et maakolkas neid kohata on  vähemtõenäoline kui Viikinglotol peavõit.

Kasutaja Vabadik pilt

Platform

Kui ei küsi siis ei saa ka teada. Aga tänud jaak0001. Mul kallutav käru täitsa olemas. Mõte hakkas tööle.

Pronksmedal (100p.)

Jaak,

Kallutamine on tõesti hea lahendus.

Mina ei kasuta (veel) seepärast, et praegused kärud on nii soodsalt käes ja eraldi platvormide ehitamine läheks kallimaks.

Kärud on mul isetehtud, tehase juppidest, aga regamine ei tasu ära. ARK bürokraatia+ kindlustus+ ülevaatus+  läheb kenakese mõttetu kopika maksma.

 Punast kolmnurka nõuab seadus. Ei pea 30km/h venima, kui otse radarisse sõitmise oht puudub Smile

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Platvorm

täpselt,kui valmis saab teen video

Pronksmedal (100p.)

Lisaks...

paar märkust platvormi kallutamise kohta

1. mul on 2,5 meetrine käru.(suht vana aga 22 aastat tarasi nappis raha suurema 2-sillalise jaoks) Platvormid 4,65 meetrit.Eest üle veidi alla meetri ;tagant üle 1,1meetrit. St .reeglina vajub käru tagumine ots alla kui eest klambrid lahti lasen. Aga mõnikord on teise  klambri lahtisaamine keeruline sest platvormi alt klambrit nügida ning teise käega kogu kupatust alla suruda on jama.Plaanin käruserva külge keerata paar tõsteaasa, et saaks peenema kangiga kasti niikauaks alla suruda, et klambri lahti saab.

2.Platvormi põhi on 5*10 prussidest ja  ning vahepealt veel 3-st kohast prussidega tugevdatud. Kõik need veel omakorda seestpoolt nurkade ja poltidega. Rataste tugevamaks kinnituseks sissepoole veel 50*100 prussijupid. Kui esiotsa toed väga otsa lähedal on siis paistab eemalt vaadates läbipaine . St. ei soovita peenemaid prusse. Aga 5*15 pidasin liiga rängaks. Ees käsivintsiga tõmbamiseks suur tõsteaas  millel seestpool kogu laiuses  raudlatt.

3.Platvormi  kogulaius on 65 cm ja peal on 4 lauda 25*100 mm.Esialgselt olid laudadevahelised praod mõeldud kinnituste läbipanekuks kuid mõõdud ei sobinud ja küllalt ebamugav oli koormarihmade otsi alt läbi toppida ja siis jälle kätte saada Samuti ei kinnita ma tarusid ühe pika trossiga piki platvormi nagu oli mingis vene videos. Praegu käib iga taru kinnitamine risti üle taru tavalise koormarihmaga. Pole  kõige parem katuse tervisele kuid mugavam omal toimetada.Külgede peal vastavalt aasad iga taru jaoks.

Tahaks veel hoiatada oma kurvale kogemusele toetudes. Minu puhul on asi veidi liiga kitsas.Eelmises postituses kirurud rehvi vahetades oskasin tungrauaga kogu kupatuse kummuli keerata

4.Kellel küsimusi. Küsige ja katsetame. Ma ei väida, et minu lahendus on ideaalne aga paar aastat olen hakkama saanud. Ühe platvormi peale mahub praegu 8 korpustaru või 4 eesti oma. 8 korpust kipub kitsas olema. Praktikas 7 -siis nihutan pidevalt vastavalt tööjärjele. Tõstukit nagu Laanemesinik kirjeldab pole viitsinud teha. Pole omal keevitust ja kuna tööl enam ei käi siis ei ole ka lihtne asjalikku keevitajat leida. Odavaim varjant oli tuttava firmas 25€/tund,

Pronksmedal (100p.)

Jaak,

Platvormi esiserv tõmba koormarihmaga käru tiisli külge kinni, siis lased kasti klambrid lahti ja siis koormarihma.

Kasutaja Vabadik pilt

Elektrikarjus

Natuke teine teema küll, aga Rannamees, ma vaatasin pildil paistab el.karjus ümber platformi olevat. Kuna mõmm käis sügisel külas, siis pean ka el.karjuse peale vist mõtlema hakkama. Kas panid ise komplekti kokku või võtsid hästivarustatud müügiärist?

Pronksmedal (100p.)

Vabadik,

Karjus on ise komplekteeritud. Korralikuks toimimiseks vajab pildil nähtavat valget matti, siis rohi ei kasva traati, sest postid asuvad veidi seespool.

Nõukaaja Pöögelmannis tehtud genekas maksab börsis või soovis hea õnne korral 10eur, traat poes 2eur, kandurid sente.

Vana autoaku kordamööda patareidega ka olematu kulu. Oleks võrguvool, oleks lausa või sees olukord.

Mul tegelikult 3 metsagruppi, (3 karjust)kus karud ümber tarude hiilivad.

Ptüi, ptüi, ptüi, siiani pole kallal käidud.

Kasutaja Vabadik pilt

Rannamees

Tänud hea nõuande eest: Veel üks küsimus, kas 3 või neli traati? Ülesvõttelt ei saa aru.

Pronksmedal (100p.)

Pange...

traadi asemel okastraat. Panek küll kordades viletsam kuid okaste otsast lööb hästi karukarvadest läbi.Sommide ja lambakasvatajate soovitus.

Oma kogemusest peale karurünnakut. Karud enam ei tulnud kuid nii põdrad kui metssead tõmbavad ikka korralikult isolaatoreid katki ja traati maha. Ja jooksevad sissepoole mitte löök ei pane tagasi hüppama.

Kui üks traat maas 'siis pidasin sea tööks. Ülemise või mõlema korral põdra saavutusteks

Jooksuajal põder sai mul väravatraatidest matsu-ehmatas ja jooksis taru uppi. Siis pani teisele poole karjusesse ning jäi veel sarvedega puude vahele kinni. Jälgede ja ärarebitud puukoorte järgi nägin. Värava vedrutraat(poe oma) oli ikka täitsa sirgeks venitatud

Mul oli lagendiku ümber  veetud 2 kordselt okastraat. Esimene umbes põlve- ja teine veidi allapoole  naba kõrgust

Kasutaja Vabadik pilt

Jaak001

Tänud soovituste eest. Veneaegset okastraadi rulle on veel alles.

Soojad soovitused elektrikarjuse jmt. kohta

...leiad siit: http://kihvad.ee

Pronksmedal (100p.)

üks

vana nipp on sealt soovitustest puudu. Nimelt võiks põletada iga kord tarusid läbi vaadates kuskil plekitükil või tarukatusel veidi püssirohtu. Vana karu teab seda lõhna ja hoiab eemale.

Võimalik...

...aga mina sellele lootma ei julgeks jääda, seda enam, et noored karud seda ei tea ja vanemad karud, keda on sellega tutvustatud, on juba teises ilmas.