Jututoa jutud: Mee hinnast ja võõraste sissetungist

Kuldmedal (1000p.)Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

01.09.2010 - http://taru.mesindus.ee/

(23:20:35) meelis: ma sain täna mesiniku lehe...Smile
(23:21:46) alfa: ma sain ka kuid seal ei olnud midagi huvitavat :?
(23:22:07) anta1: seda võib arvata et ei ole
(23:22:09) alfa: kas seal kunagi midagi sellist ka tuleb mida ma enne pole juba lugenud/kuulnud
(23:22:23) meelis: alfa...sulle on kuues lõik...Laughing out loud
(23:22:27) anta1: vist ei
(23:22:48) alfa: kus kuues?
(23:23:00) meelis: kilgi omas
(23:23:07) arl: mõtlen, et siis võiks loota lesta leviku piiramist kui ribad igas maapoes norm. hinnaga müügis
(23:23:10) summ-summ: tv3
(23:23:29) alfa: täpsemalt?
(23:23:36) alfa: ma vaatan aga ei saa aru veel Laughing out loud
(23:23:42) alfa: ma ei lugenud seda läbi
(23:23:48) anta1: kas oled ka võrtsust mõne välja tirinud
(23:23:52) meelis: esimene lk
(23:24:07) alfa: ok, ma loen läbi...
(23:24:48) summ-summ: pole aega olnud
(23:24:57) anta1: kahju
(23:25:03) alfa: kilk on soojaks läinud, kirjutabb et 1,5 kuud oli üle +30C
(23:25:14) anta1: sulle ju meeldib kalastada
(23:25:16) alfa: puhta jama, üle +30 oli maks 2 nädalat
(23:25:57) anta1: jah alf,isegi meil oli
(23:26:24) alfa: jama Laughing out loud .. ma jälgin ilma päris palju.
(23:26:36) alfa: mulle mullikesi ajada pole mõtet
(23:26:55) Raivo: kas tõesti on võimalik, et alfal on ilmast kirju pilt ees, et ei jaga enam midagi:D
(23:27:01) anta1: siin pole vaja eriti jälgidagi,alles see oli
(23:28:34) alfa: pange sisse kuupäev ja hakkake uurima, näete ise et pole seda 1,5 kuud sooja ilma
(23:29:22) alfa: meelis, ma lugesin läbi... nu mulle pole seal ühtegi lõiku mis kas või natuke kõrvu liigutama paneks
(23:29:50) meelis: Laughing out loud
(23:30:11) meelis: kuues on ainult sulle kirjutatud...
(23:30:35) anta1: millest siis
(23:30:40) alfa: augustis lõpeb EML poolt elluviidav eesti.... blablaa... see või? :?
(23:30:49) alfa: see on kuues
(23:30:55) meelis: see on seitsmes
(23:31:14) alfa: aaa...
(23:31:15) meelis: aaa vabandist....viies
(23:31:29) alfa: ma ei müüd ei kallilt ega odavalt kui seda mõtled.
(23:31:42) alfa: suht samas hinnas kui lõuna-eestis on
(23:32:06) meelis: see lõika välja ja pane voodi kõrvale seinale...Laughing out loud
(23:32:22) alfa: arvad või? Laughing out loud
(23:32:32) alfa: mulle ei lähe see rida üldse korda
(23:32:42) anta1: mul pole veel lehte tulnud
(23:32:56) anta1: millest jutt
(23:33:06) alfa: ja neid odavalt müüjaid on veel väga palju, kilk on liiga palju tallinnas
(23:34:04) alfa: isegi siinkandis on müüjaid 60'ga
(23:34:06) meelis: sul käib ka mesinik....anta?
(23:34:18) anta1: jah
(23:34:37) anta1: aga pole veel tulnud
(23:35:16) meelis: neid on igal pool....aga järjest vähem, kes ei väärtusta seda tööd
(23:35:30) Raivo: kuidas võtta võiks öelda
(23:35:33) meelis: rahas siis...
(23:36:03) anta1: aa.. mee hinnast...oli just jutt,et igaüks müüb nii nagu heaks arvab-milles asi
(23:36:20) Raivo: tegelt on asi suhtumises ja müümise oskuses
(23:37:13) Raivo: mul siin üleeile käis ostja
(23:37:35) Raivo: kes oli enda "kauaaegse mesiniku" juurest lahkunud, kuna mesi lõhnas kassi kuse haisu järgi.
(23:37:52) Raivo: järeldus mesiniku hügeenitingimused on "euro nõuetele vastavad"
(23:38:20) anta1: jube ikka küll
(23:38:22) summ-summ: saade läbi
(23:38:30) alfa: raivo, mul on neid mesinike kes käivad üks aasta minu juures siis teise juures päris mitu
(23:38:35) Raivo: teine humoorikas case oli siin tänu Summ-summile, kelle kunded minu juurde jooksid, kuna summ-summ lobiseb palju ja ostja ei viitsinud palju oodata asja:D
(23:38:40) alfa: mee ostjaid st.
(23:38:55) meelis: Oma tööd peaks ju igaüks väärtustama ja mett turustades seda põhjendamatult odavalt ära anda pole mõistlik.Enamusmesinikest saab sellest aru.(A. Kilk)
(23:39:11) summ-summ: 8o
(23:39:14) meelis: tsiteerisin mesiniku lehte....
(23:39:15) alfa: meelis, ma müün sama hinnaga kui sina Laughing out loud
(23:40:08) Raivo: tegelt on asi selles, et kui palju aega tahetakse mee müügi peale kulutada
(23:40:14) meelis: ei usu...Laughing out loud
(23:40:32) anta1: 100-ga,siis alfa
(23:40:35) summ-summ: raivo, nõuan selgitust
(23:40:49) Raivo: to summ summ räägin privas sinuga sel teemal.
(23:41:07) alfa: 100 ei müü meelis kindlasti
(23:41:19) alfa: ta korra ütles kui palju ta küsib 3L purgi eest
(23:41:26) anta1: müüb küll
(23:41:37) Beehouse_OÜ: http://meeturg.mesi.ee/detail.p​hp?cat=16&de=1541
(23:41:40) alfa: 450 eeku L purk?
(23:41:46) alfa: 3L*
(23:42:16) anta1: siis teeb ju 100
(23:42:34) alfa: igaühe asi... aga kui väljamaa mesi pool turust ära võtab on hilja
(23:42:46) Beehouse_OÜ: kas ma peaks selle kuulutuse kustutama?
(23:43:03) arl: ?
(23:43:03) alfa: mina eelistan eesti mee käes turgu hoida ka 10 aa pärast. vahest ma liiga noor ja mõtlen oma tulevikule
(23:43:07) Beehouse_OÜ: alfa, kas varropol on Eestis lubatud?
(23:43:10) meelis: välismaa mesi tulebki selle pärast, et hind on kõrge...
(23:43:20) alfa: ei ole lubatud Laughing out loud
(23:43:41) Beehouse_OÜ: ramp. mis ma teen siis nüüd?
(23:43:41) alfa: loomulikult tuleb väljamaa mesi sinna kus saab kõrgemat hinda küsida
(23:43:54) alfa: oot BH
(23:44:28) Beehouse_OÜ: http://meeturg.mesi.ee/help.php: "Samuti eemaldatakse Eesti Vabariigi õigusaktidega vastuolus olevad kuulutused."
(23:44:38) meelis: ...samas eesti mett ei pidavat jätkuma...
(23:46:05) arl: aga keegi ei tea ju kui palju seda välis mett ostetakse... see ei ütle midagi kui mingi toode müügis on
(23:46:20) alfa: uurige soome mee turu kaotamist ja hindade suhet. saate aru millest ma räägin
(23:46:32) Beehouse_OÜ: frederik.frederik, kas sa oled siin?
(23:46:43) anta1: mis kuulutustest on jutt
(23:46:45) alfa: see ju karumõmmi :Dõ'
(23:46:54) alfa: frederik= karumõmmi
(23:47:05) meelis: mu endises poes on minu mesi ja hiina oma....enamik ostab minu oma...
(23:47:10) alfa: ta ei käi jutukas
(23:47:10) Beehouse_OÜ: on või? ma pole detektiveerinud veel
(23:47:32) alfa: ma suhtlen temaga ikka, mail on tal frederik.frederik
(23:47:44) alfa: meelis, mina ostaks ka sinu mett Smile
(23:47:51) anta1: iga arusaaja isik ostagki eesti mett
(23:48:03) alfa: olenemata hinnast, ma tean kuidas hiina mett transporditakse Laughing out loud
(23:48:06) Beehouse_OÜ: meelis, kas ongi kirjas, et hiinast?
(23:48:35) meelis: alfa....kas su kodukoha poes on su mesi müügil?
(23:48:47) Raivo: mis see vahet on kust pärit? sorry vahele segamise pärast
(23:48:54) alfa: meil pole siin mingeid poode peale alkoholi omade
(23:49:27) anta1: on ikka vahe
(23:49:52) meelis: jah....hiinast
(23:50:08) Raivo: Eesti poodides on ju enamjaolt kas meveda või siis hungari mesi müügil, vähemalt lõunaeestis olen seda märganud
(23:50:31) meelis: täpset nime ei mäleta ....ammu lugesin silti...
(23:50:38) alfa: kes teab mis mesi see säästukas on? toodetud EU's aga kuskohas korjatud ei tea keegi
(23:50:42) anta1: ok,aeg unele,head ööd
(23:50:51) summ-summ: ööd, anta
(23:51:16) anta1: olge tublid jätkama
(23:51:18) Beehouse_OÜ: mevedal vist oli ka ühes pakendis ungari mesi?
(23:51:28) Raivo: jup
(23:51:43) summ-summ: kaua ei jätka
(23:51:50) Raivo: samas meveda ütleb selle välja ka, et ungarist
(23:52:03) alfa: ma olen igasuguseid jutte kuulnud. enam ei tea mida uskuda mida mitte. suured tootjad on kahtlased. toovad lõunast mett kui jutud tõesed on
(23:52:20) Raivo: toovadki, sest neil on pakendusliinid olemas eestis
(23:52:27) Beehouse_OÜ: lätist ja leedust?
(23:52:41) alfa: jah aga kui 51 % eesti mett ja 49% ungari siis sildile võib kirjutada eesti mesi
(23:53:27) alfa: leedu on peamine koht
(23:53:32) Raivo: pürokraatiaga ei saa võidelda alfa
(23:53:42) alfa: see aasta arvatavasti ka läti kuna läti hulgihind on 2 latti ainult
(23:53:46) Raivo: ise peab endale nime tegema, kuid eesti suurtootjad lihtsalt teevad mee nii maha
(23:54:01) Raivo: suurtootjad on läinud mesilaste pidamise pealt mee müügi peale
(23:55:26) alfa: Kas maire V. ikka peab veel mesilasi?
(23:55:47) alfa: või tegeleb ainult mee impordiga?
(23:55:56) meelis: eelmine aasta oli tal üle kuuekümne pere veel...
(23:56:14) Raivo: valentin ei pidavat tooma sisse, kuigi neil on luba poolast tuua
(23:56:20) alfa: ja oli üle 200 veel paar aastat tagasi :?
(23:56:31) Raivo: vähemalt lõunaka ees oli müüja väitis seda
(23:56:36) alfa: toovad sisse ja mitte vähe
(23:56:37) Raivo: seeaasta olevat neil 150
(23:57:01) summ-summ: unele, ööd!
(23:57:05) alfa: kas mee sissetoomiseks on luba vajA?
(23:57:25) Raivo: mee sissetoomiseks jah on luba vaja, kui seda siin pakendada tahad
(23:57:40) alfa: see on samasugune kaubaartikkel kui kõik muu, peaasi et vet tõendid olemas
(23:57:52) Raivo: ei päris nii ei ole
(23:58:11) Raivo: mingi konks seal on täna hilja helistamaks ka muidu uuriks kohe välja
(23:58:26) alfa: ok... kõik võimalik.
(23:58:30) alfa: äri on äri
(23:58:40) alfa: palju lihtsam kui mesilastega mässata
(23:59:40) Raivo: asi on selles, et mesilaste pidamisest suurem äri on pakendamises ja mee segamises erinevate segudega.
(00:00:08) meelis: jah....ja selle vastu saab siis, kui hind alla lasta ja kogus üles tõsta...
(00:00:30) meelis: väljamaa mee siis...
(00:01:50) Raivo: ei pea. Rohkem probleemiks on järjepidev tootmine ja transport hulgi tahtjani kindlal ajal kui tekib temal vajadus.
(00:02:38) Raivo: teisalt on probleemiks ja jääb probleemiks, et kuskil on piir palju 1 mesinik suudab parima tahtmise juures kodust müüa
(00:02:45) meelis: see eeldab ju kogust...
(00:03:10) alfa: mmelis asi ongi selles et iga väiketootja ise turustab ja see teeb mee kallimaks. meemüügi kulud minimaalseks viia siis optimaalne hind 80 eeku kilost on täiesti saavitatav
(00:03:14) Raivo: kogust == minu jaoks suurtootjat alates 100 perest.
(00:03:26) meelis: see, kes hiinast mett saab....maksab 1,5 taala kilost
(00:03:42) Raivo: alfaga nõus
(00:04:21) Raivo: samas vihastab mind jällegi see, kui mesinik ei investeeri mesindusse üldse raha, vaid võtab sealt välja. "kallis mesiniku töötund" realt.
(00:04:35) alfa: Laughing out loud
(00:04:57) alfa: mesindus ei ole ammu hobi vaid ka 5 perega on juba äri
(00:05:36) Raivo: siin enne seda buumi mingi 2006a oli teema, et kui kallilt mesinik peaks mett tootma. ja tulemus oli et, kui mesinik ise 25eeki kg eest maksab siis on norm, kui üle selle on juba midagi kogustes valesti kõvasti.
(00:06:20) alfa: nu 2006 aasta on küll vale näide. sel aastal korjasid pered 2x nii palju kui see aasta
(00:06:32) meelis: nii, et hiina mesi ongi õige hinnaga siis...
(00:07:06) Raivo: see 25eeki kg oli rohem nagu aastate lõikes.
(00:07:11) Raivo: mõeldud, sel hetkel
(00:07:42) alfa: omahind 25 eeku?
(00:07:54) Raivo: samas, eks ta tõsi on, et iga üks küsib seda hinda, mis ta tahab saada. Jah oma hind 25eeku
(00:08:36) alfa: nu võta kõik kokku. töö... investeeringud jne. siis see tuleb üsna 50'ne kanti
(00:09:10) meelis: ok....ööd....
(00:09:53) alfa: ööd
(00:10:29) Raivo: ku isa tahad öelda, et sa seeaasta said 2T mett, st tegid 2x50= 100k eest töö+investeeringuid siis ma ei taha seda uskuda:D
(00:11:03) alfa: asjad ei ole nii roosilised kui sa näed
(00:11:04) Raivo: esimesel aastal EHK jah tuleb see nii, kui alustad veel
(00:11:18) alfa: 2T ei tule kokku kindlasti( ma mõtlen müügis)
(00:13:22) Raivo: ütleme nii, et ma ei viitsi majanduspoolt enam kuulata, koolis sai niigi seda 2aastat kuulatud üldpilt on see, et tavainimesel tekib kulutustesse "imelike ridu" millega aetakse toodetav produkt kalliks ja seda mitte ainult mesinduses
(00:13:39) alfa: ja investeeringuid olen see aasta kõvasti teinud ja teen veelgi. mul ei ole seda raha mida sa siin kirjutad.
(00:15:24) alfa: ma olen kirjutanud läbi ühe mesila kulud- tulud ja usu 100K on väga väike summa selle kõrval mis ma sain
(00:15:39) Raivo: ei torgi teiste finantsraamatutes, kuid üldjuhul 99,99% mesinikest kubiseb see utoopia kuludest, mida üritatakse siis kalli mee hinnaga kompenseerida
(00:16:10) alfa: ok
(00:16:22) alfa: mee hinna määrab turg.
(00:16:42) Raivo: tegelt mesiniku seniilsusel ja mee hinnal on mingi suhe:D
(00:16:46) alfa: kui ma viitsiks ka tallinna mee vedada võiksin kallimat hinda küsida. enamus minu meest viikase kodust.
(00:17:38) alfa: ja lõuna eesti mesinikud küsivad 70-80 eeku kilost.
(00:17:57) Raivo: jah sest see on juba hea hind minuarvates, kui ei pea väikeste purgikestega mässama
(00:18:14) alfa: ma mässan ka väikeste purkidega
(00:18:45) Raivo: palju õnne. Sellega kulutad sa jällegi aega, mida võiks teisiti kulutada.
(00:18:54) alfa: kui mu mesindamine efektiivsemaks läheb siis ei ole mõtet hinnaga mängida
(00:19:44) Raivo: täielikult su viimase lausega nõus. Ma isiklikult olen ka kõigile tegelastele sama hinna öelnud, kui hulgi saan müüdud või siis väikse koguse puhul, keegi ei nuta. Hundid toidetud ja lambad ka elus
(00:20:52) alfa: ma magama
(00:20:55) alfa: ööd
(00:21:03) Raivo: ööd ka minu poolt kõigile
(09:28:15) Pokumees: 8o8o

 

Kommentaaride kuvamine

NB! Ära lisa oma mesindusalast kuulutust kommentaarina teisele kuulutusele, vaid lisa uus kuulutus siit!

Kommentaar


Tere!

Leidsin teie arutelust järgmise väite:

 (23:52:41) alfa: jah aga kui 51 % eesti mett ja 49% ungari siis sildile võib kirjutada eesti mesi.

Seaduse järgi nii ei ole. Vabariigi Valitsuse määruse "Mee koostis- ja kvaliteedinõuded ning märgistamise erinõuded" järgi:

(7) Märgistusel esitatakse päritolumaa, kus mesi on korjatud. Kui mesi pärineb mitmest Euroopa Liidu liikmesriigist või Euroopa Liitu mittekuuluvast riigist, võib päritolumaa nime asendada ühega järgmistest märgetest:
1) «Euroopa Ühendusest pärit mee segu»;
2) «väljastpoolt Euroopa Ühendust pärit mee segu»;
3) «Euroopa Ühendusest ja väljastpoolt Euroopa Ühendust pärit mee segu».

Aasta mesinikHõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Kasutaja AimarL pilt

Tasuvus.

Kunagi arvutasin Äripäeva jaoks mesinduse tasuvust. Kui on 150 mesilaspere ja meetoodang 30 kg/pere kohta siis jääb mesinikule palgaks vanas rahas kui õieti mäletan 14000 krooni ca. kuus. Loomulikult kõik ametlik ja meehind oli 80 kr/kg.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

mesinduse tasuvus


kui palju peab enne investeerima et saavutada 150 pere 30 kg toodang usun et tõsine summa. kes suudavad  suuri invest. need mesindusse raha ei pane

Aasta mesinikHõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Kasutaja AimarL pilt

Investeerimine


mesindusse niimoodi et ehitad mesindusmaja, ostad tarud ja vajamineva inventaari ning pered. Soetad transpordivahendid ning annad mesila rendile mesinikule ja siis see toodab sulle hiljem raha tagasi ja annab kasumit- see hetkel ei tasu ära. Põhiline probleem on mesinikus- keegi ei taha teise heaks tööd teha.

  Minu juurde on tulnud kaks erinevat investorit kell oli niisugune plaan aga kõik jäi sellise mesiniku taha kes on nõus tööd kellegi teise heaks tegema.

Pronksmedal (100p.)
Kasutaja Raivo pilt

Mesindus sissetuleku allikana

Minu arvates ei ole küsimus selles, kui palju peresid on. Või kui hea mesinik on.
Probleem on alustamiseks. Tahetakse ratsa rikkaks saada, ja hea oleks, kui juba lõunaks.

Mesindust alustatakse suure hooga. Ja tahetakse koheselt sissetuleku allikat  temast saada.
Minuarvates senikaua kuni inimesel ei ole kindlat sissetulekuallikat  ja tööseltskonda läheb ta 90% pankrotti 10% seniilseks.
 Teisalt teha kohe 150 pere jaoks inventaar. No  Ebaloogilne on see juba kulude arvestuses. Sest see, kes mõtleb hakata suurelt mesindama nii et sellest kasvaks välja elatusallikas on enamjaolt töötu inimene. Kust selline raha saab. Hakib enda ajusid 5 kuud ja siis palub toetust.  Tööd või asja ei viitsita teha.
Inventaari kohapealt ei liigu seda nii massides enam midagi. Ja isegi ise tehes on see suht kulukas.  Enamjaotl ei viitsita sedagi. 
Vanasid mesindustarusid ja muud inventaari kokku ostes on paari aasta pärast probleem, et tahaks edasi, kuid vana hakkab segama. Ja uusi suuri kulutusi ei tahaks teha.
Teisalt on standardid kõikjal jalus. Näitena on teinud iga mesinik eri mõõdus raame. (väline mõõt võib isegi sama olla)
Vanematest lamavtarudest parem ei räägi, needki enamjaolt pehmed.
Jutt et võtad kellegi mesinikuks ei saa töötada.
Kes laseb enda valgeks orjaks ristida?? Hakata kellegi jaoks orjapalga eest tööle?  Leiaks ise ka sellise lolli, oleks happy.
Ma siiamaani ei ole aru saanud, miks väikemesinikud tööd teha ei taha:S.  Enamjaolt laisad hädapätakad, kes toovad vaid õigustusi, miks mingi muud erialaga raha teenida.

Kui keegi minu mesindus äriidee maha teeb andku tuld. Kuid senikaua on minul olnud 1 kindel põhimõte kuidas mesindusest saaks elatusallikas.
1) inimesel peab olema töö mis raha sisse toob.
1.1) mesindus on kõrvalhobi.
Senikaua kuni  see täiedetu pole, senikaua ei tule ka mesinduest midagi välja peale laituse, et kõik on hirmkallis ja muu BS.
2) kui inimene suudab mesindust arendada nii suureks, et see hakkab juba vaikselt tööd segama tuleks appi paluda teisi, kes aitaks. (mesindus tegelt on ca 2-3 kuu tööd aasta jooksul ju)
3) Juhul kui tõesti inimene suudab mesinduse nii suureks ajada, et see tema elatusallikaks muutub, tekib juba küsimus, kas inimene ise ei ole muutunud paranoiliseks erak-inimeseks???
Me kõik oleme puutunud kokku ju inimestega, kellel on juba mõistus ära keeratud. Pange inimene isolatsiooni ja tulemuseks ongi see. (kahjuks mesinike puhul on enamjaolt ju tegu üksiktegijatega- võrdlusmoment pensionäärid, kes vinguvad iga asja peale)
Minu point on see, et katsuge elada ja laske ka teistel elada.


Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Kasutaja smart pilt

Vabandused

Eesti mesinike hulgas on valdav tendents mesindusega põhjalikult mittetegelemiseks  rumalate vabanduste otsimine. Mesindus ei ole mingi imeala ja seda võib vaadata täpselt samamoodi nagu teisigi alasid. Matemaatika ja numbrid ei hooli sellest, kas on mesilane, lehm või kaelkirjak, tasuvusarvutus käib ikka  sama põhimõttega. See ei ole nii, et need kellel on raha mesindusse ei investeeri. Väga hästi investeerivad kui arvutused tehtud on ja huvi asjaga tegeleda. Samuti ei saa mesindusettevõtlusega tegelemise negatiivseks eelduseks pidada seda, et mesinduses palgatöötajad valged orjad on. Miks?! Kes keelab töötajale normaalset palka maksta? Pigem on olukorra adekvaatsem kirjeldus see, et need kes mesindusega tegelevad pelgavad paberitööd ja need kes paberitööga hakkama saavad satuvad mesinduse peale harva ja liiga hilja. Pigem tasuks rääkida asja sisust, et mis on vaja ja kui palju on vaja ja siis igaüks saab ise vaadata kuidas need vahendid kokku ajab. Ei ole mõtet korrutada tuhandet subjektiivset faktorit mis mesindusettevõtluse võimatuks teevad. Selge see, et kellel pole raha investeerimiseks, ega taha riske võtta, sellest ettevõtjat ei saa, aga see on igal alal nii. Neil inimestel on ju suurepärae võimalus palgatööd teha(ka mesindussektoris), nii nagu teeb 80% inimestest ja sugugi ei pea seda orjatööks nimetama!
Edu kõigile, kes suudavad ja tahavad  eestlaslikust negatiivsetest suhtumisest mesindussektoris tervikuna oma ettevõtlusalased eesmärgid, olgu need suured või väikesed, ellu viia!

Aasta mesinikHõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Kasutaja AimarL pilt

Loen ja

imestan. Mesindus tasub igal juhul ära ( eriti kui vaadata eelmise aasta mee saake). Lihtsalt kui inimene suudab mesindada 100-300 perelise mesilaga siis ta teeb seda oma mesilas.

Pronksmedal (100p.)
Kasutaja Raivo pilt

Tasumise

 Tasumises ei ole küsimus. Küsimus on selles, mis on inimesel kahe kõrva vahel.
Kurbusega võib teha ka küsitluse. Tulemuseks see, et ENAMIK mesinike on algharidusega. Mesinduse läbiviimiseks ei ole praktiliselt kuplialust vaja. Küll aga pürokraatiast läbi saamiseks.   Teisalt senikaua kuni Eestis mesinduse valdkonnas sertifitseeritud pabereid ei jagata ei ole meil kuhugi areneda ka. Mesindust kui eriala ei ole ju kuskil õppekavas. Ükski ülikool/kutsekool   seda  Eestis ei õpeta.
Teine küsimus on ka selles, kellelt õppida.  Suuremad ja NOOREMAD mesinikud (kes ise juurdeõpivad veel)  ei taha teiste õpetamisest kuuldagi. Anektoote ja teiste peale kaebamist võime ju kõikjalt ise ka lugeda. - Kasu sellest pole ühelegi.
Teine asi on see, et meesaagid on jah head. Kuid paljud üritavad oma 10-30 mesilasperega juba  elatist teenida. Ise protesteerisin selle vastu rohkem.
Ma ei ütle, et mesindusega ei ole võimalik raha teenida. On ja väga hästi veel. Kuid siis peaks normid paika panema ja mitte vinguma eestlaste kombel.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Mesinduse tasuvus

on kindlasti suurim kõigist põllumajandus harudest.Minu arust on selleks vaja kindlaid tingimusi.Üle kõige tähtsam on haritus
oskus mesilastega tegeleda tunda nende elu peensusteni,luua neile võimlikult ideaalile lähedal elutingimused,teine tingimus leida hea korjemaa,kolmas tingimus ei tohi karta nõelamist minu proua jookseb juba kui kuuleb suminat.Kindlasti peab olema asja  vastu tõsine huvi.Selle koha peal Raivol tuline õigus.Vedasin kunagi oma autoga kaupa erakauplustele.seal oli selgelt näha.Kui omanik voi pereliige olikohal maksmisega ei olnud minged probleeme eiläinud kaubad kunagi üle real.aja.Enne kui kauba maha jõudsid panna oli raha saatelehe peal .Selle kohta ütlen kõik ei loodud ettevõtjaks ,mesinik on ettevõtja .Edukas mesinik peab olema kindlasti hea diplomaat.Ise olen 62 aastane.Siin Raivoga nõus ei ole et tahetakse saada toodangut ilma investeerimata inventari ja teadmistesse.Olen raha kulutanudumbes 150 000 kr viie aastaga,mesilastega tegelenud 30 aastat.Mesindusruumideks on 3soojakut ratastel üks 30 ruutu.Perede arv läeneb 50.Kui saan raha tagasi mee müügiga ei ole midagi kaotanud,inventar on olemas mis maksab ka midagi.Mina pean seda investeeringut pensionisambasse.Lamavad müüsin kõik maha,majandanl langst. mõõdus raamidega. korpustegaEi tea eriti mesinikke vingujaid ,saamatuid.Minu tuttavad optimistid,otsivad uuendusi ,täiendavad teadmisi .Iga töö tehes hingega tasub ära ja tööpuudust ei ole kunagi olgu valitsus ükskõik mis keelne.KUI on huvi ja teed oma tööd südamega kõnnib raha ise sinu juurde.Põhiline mida vajan on ära õppida emadekasvatus.Mesiniku töö on aus  ja tervislik.Üsun eestimaal on kohta kümmnetele uutele mesinikele.Niisugune on minu arusaam .Edukat aastat kõigile hobimesinikele ,elukutselistele ja muidugi ka pisisulidele.Heino

Pronksmedal (100p.)

palgatööjõud mesilas

Aasta õpib ametit ja siis kaob ja teeb oma mesila. Sama nali oli kadakavidinate äris ühest Haapsalu töökojast kasvas välja üheksa töökoda kes nüüd omavahel konkureerivad. Kui mees suudab mesilast mõista suudab ta ka mesila luua. Loll on ise endale konkurentsi kasvatada. Ja seda juttu, et turul on ruumi küll ja küll ma ei usu, hetkel on pisut lahedam aga kui hiina ja usa mesindus tuurid jälle üles võtavad oleme jälle omadega pees.

Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Kasutaja smart pilt

RE: Palgatööjõud mesilas

See on üks viis asjale vaadata, aga minu arvates mitte kõige  loogilisem. Esiteks kõik ei tahagi olla ettevõtjad!
Teiseks, oma mesila rajamine tähendab ikkagi tõsiseid investeeringuid, kust see raha tuleb? Odavam on isegi näiteks projekteerimisfirmat teha. Vaja läheb ainult arvutit ja tooli. Ometi ei tee kõik konstruktorid ja vastava eriala inimesed oma ettevõtteid. Põhjuseid on mitmeid ja need kattuvad erialade lõikes paljuski. Näiteks on palgatöö palju stressivabam ja mugavam. Ei ole ettevõtlusriske. Ettevõtlusega tegelemiseks peab ikka matemaatikat ja majandust ka pisut tundma. Samuti on palju paberimajandust, mis võtab ka omajagu energiat ja keskendumist. Palgatöö mesinikuna ei pruugi sugugi vähem tasuv olla! Ettevõtjana edukaks saamine nõuab omajagu õnne ja vastavat andekust. Siiski umbes 80% loodud ettevõtetest läheb pankroti! Teine küsimus on muidugi hea töötaja leidmine ja tema motiveerituse tagamine, aga see on samuti igal alal ja mitte ainult mesinduses raske!

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)

komid

Ma ütlen ainult et väga huvitavad komid.  Eks ika igaüks peab ise omad vitsad käte saama  siis alles õpib.    Muidu ika arvab et teised lihtsalt paska suust välja ajavad.  JÄÄGU TEILE SEE ARVAMUS.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator

Mesinduse tasuvus


Kõige tähtsam  on huvi asja vastu ja garanteeritud edu.Ettevõtjana on võimelised elatist teenima teatud protsent elanikkonnast vist 15.samuti peab olema 5 meel et tunnetada äririske.150 perega 30 kg jagub palkadeks maksudeks toodang4,5-5 t.ÕIGUS on Kallel kes kirjutas kunagi et ära elada maksud maksta ja investeerida peab toodang olema 10t,juhul kui muid sissetulekuid ei ole.Tähenab saarlastel peab olema 200-300 perekest keskeestis piisab 100-150 perest.See on siis kogu sissetulek tuleb meemüügist.Lisa sissetulek on võimalik perede müügiga  õietolmu kogumisega taruvaik ja katalvel tarude ehitusega samuti mee väärindamine meesegud.Elan tihedalt asustatud piirkonnas,konkurente on palju on ruumi turule trügimiseks. Raskem on kes elavad maal.Edu aluseks on korralik kaup iga kord.Soovin edu eesti mesindusele.Heino Pärnumaalt

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)

Äriplaani tasuvus jne ...

Milleks üks põllumajandusettevõtlusest sihilikult kaugel seisev isik teema algatas ja sellega läksid kaasa küllaltki suured ettevõtjad, jääb arusaamatuks.Äriplaan annab enamvähem kõigele vastuse ja see mudel on kasutatav kõigi  poolt PRIA kodulehel.Pole üldse tähtis  mida teevad teised maapeal või mitu mesilasperet omad kas naad elavad vabas looduses või mesiniku tekitatud tarus.Teemast räägin veel Pria toetuste rubriigis ja kui Beehaus lubab siis lisan ka äriplaani.


     Mikroe... Mart