tarude transport 130 km - kogemus mesilastega 0

Tere!

Palun jagage kogemusi tarude transportimise kohta 130 km. Hetkel pole endal ühtegi käsiraamatut ka käepärast ja internetist suurt head ei leidnud.

Olukord mul selline, et vanaisa suri eelmisel kevadel ja 2 taru jäi temast maha. Ise olin siis lapseootel ja ei olnud valmis mesilastega tegelema hakkama -  mesilased jäid nö ilma hooleks. Nüüd aga andis isa teada, et tundub, et 1 pere on juba puhastuslende alustanud ja ka teises tarus elutegevus sees. Siit siis plaan, et tooks tarud siiski enda juurde koju ära ja hakkaks asjaga tegelema. Raamatud kõik vanaema juures ja nendeni ei jõuaks me enne, kui juba taru(de)le järele läheks. Seega oleks hädasti vaja esimest nõu - tarude paigutamine kodus, millele tähelepanu pöörata, transport auto järelkärus - kuidas käituda - et enamus mesilasi ka meiega kaasa tuleks, siis loogika ütleb, et mida varem me nad ära tooks seda parem, eks. Praegu mesilased veel tarus sees enamasti.

Millega veel arvestada?

Kui vähegi aega, palun aidake mind mõnegi märksõnaga Smile

Tervitused. Ülle

 

Kommentaaride kuvamine

NB! Ära lisa oma mesindusalast kuulutust kommentaarina teisele kuulutusele, vaid lisa uus kuulutus siit!
Pronksmedal (100p.)
Kasutaja rebaseonu pilt

Transa

Mina tõin omad tarud 150 ja 200 km kauguselt auto järelkärus. Esimese toomisel (talvel) panin ballasti 150 kilo kõnnitee äärekiva et kerge käru ei hüpleks aukudes koos taruga- raputab mesilased raamidelt maha ja võib kärjed lõhkuda. Siis on jama. Taru ei kaalu ju ise palju. Lennuava ette pisikeste naelte või klambripüssiga kapronist sääsevõrk et mesilased õhku saaksid aga välja ei pääseks. Vaata et raamid sees ei liiguks. Mesilased jäävad liikuvate kärgede vahele ja saavad viga. Lennuava käru tahapoole. Koormarihmaga kinni. Kohale jõudes on parem taru kohe kohale tõsta ja rohkem mitte torkida, mina jätsin võrgu ööseks ka ette et nad kohe välja ei tuleks. Võrgu võtsin varahommikul eest ära. Suvel tõin ka ühe taru, siis oli hommikul hea vaadata kuidas esimesed mesilased lendasid spiraalselt üles maad avastama.

Kui toomine kevadesse jääb mil korjet juba on, siis tuleb vedada õhtul peale seda kui mesilased tarus tagasi peale päevast korjet. Lennuavad panin lõuna poole ja kõrvale notsiku veega milles sammal- mesilaste jooginõu.

Jõudu mesindamisel.

Pronksmedal (100p.)

Vedu

Mulle oli uudiseks , et rebaseonu julges talvel vedada. Ise poleks julgenud.Olen toonud kevadel öökülmade ajal öösel Keilast Viljandimaale ja

mesilased põdesid vedu tubli kuu.Ega ma kiirelt ei sõitnud nii 50-60 -ga.Oli tarudes haudme praktiliselt kõik ära jahutanud.Soovitaks vedada universaalkerega autos. Istmed maha ja taru tagant sisse.Auto on pehme- ei raputa midagi kokku ega laiali. Taru peab ainult mesilasekindel olema.Kui laadimise ajal ei raputa liigselt siis mesilased ei saa arugi, et neid veetakse.Kui nad ei ärritu siis ka pole õhupuudust ega ülekuumenemist karta. Kohalikud veod 30-35 km raadiuses olen isegi suvel teinud nii et lükkan porolooniriba konkspeitliga tihedalt lennuavasse ja taru mesilastega autosse või järelkäru peale. Kuna on põhiliselt rasked eesti lamavtarud ja tegutsen eranditult üksi siis on juhtunud tarude viltu-ja kalduvajumisi aga ei midagi hullu.

Aasta mesinikHõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)Jututoa moderaator
Kasutaja metsamesinik pilt

Tarude vedu

Transpordi ohutus sõltub sõidukiirusest, omadest kogemustest kinnitan, et normaalsel asfaldil kulgemine 100km/h võib huvi pakkuda vaid politseile. Mina põhjendasin kiiret liikumist sellega, et siis ei saa mesilased tarust välja tulla. Seepeale soovitati ilma pikemata liikumist jätkata

Kui kavatsed lähemas tulevikus vedada, soovitan lennuava porolooniribaga sulgeda ja tarudes olevad otsamatid nihutada vahelauast nii umbes 5 cm kaugusele, siis ei tõmba külm tuul tarust läbi ja vajalik ventilatsioon perele on tagatud. Raamide peal olev pealmine kattematt tuleks eemaldada ning asendada millegi õhku läbilaskva kuid tublisti õhema materjaliga, paar vana käterätti vms. Kuigi tegelikult oleks vast parem, kui lasta mesilastel veidi oma senises asukohas areneda ja lükata vedu edasi nii umbes aprilli lõpupoole. Järelkärus veo puhul peab tõesti arvestama kaaluga, kui on tegu vana Zubrjonok-iga, siis see on nii pehme, et lisaraskus pole vajalik. Ettevaatlik peaks olema kaasaegsete torsoonvedrustusega haagise kasutamisel, siin võib ballasti lisamine osutuda hädavajalikuks. Kui kavatsed suuremaid kiirusi kasutada, kinnita raamide peale puitliist millest läbi on igasse raami keeratud kruvi, see välistab kärgede liikumise täielikult. Soojal ajal vea pimedas, sobimatu lennuilma korral ükskõik millal. Veo algus rihi sedasi, et kohale jõuaksid õhtul, lennuava võib avada juba paarkümmend minutit peale taru oma kohale paigutamist.

Kodus paiguta tarud nii, et lennuavad jääks kagusse ja avanemise suund ei jääks täpselt sinna, kus sageli inimesi liikvel. Tarudest põhja suunas võiks jääda miskit tuult pidavat nagu hekk või veidi eemale jääv metsatukk. Hoone lõunapoolsesse külge tarusid panna ei tohi, suvel läheb liiga palavaks.

Pronksmedal (100p.)

 Enne transporti soovitan

 Enne transporti soovitan mõlema pere puhastuslennu ära oodata. Vedamisel, nagu eespool juba mainiti, pea silmas, et ummuksisse ei jääks ega segi ei raputaks.

 Paigutamisel otsi pigem tuulevaikne koht, aga mitte lausvilu.

Aitäh!

Aitäh vastuste eest!

Käisime nüüd maal ära ja kahjuks oli olukord selline, et kummaski tarus enam elu ei olnud Sad Aga tarud ja vajalikud vahendid tõime endale ära ikkagi - vaim oli mesilaste jaoks ju valmis. Ja eks nüüd saamegi pisut rahulikumas tempos end asjaga kurssi viia ja alles seejärel endale mõned pered võtta.

Kasutaja Mesipuu pilt

Soovitaks haagises

...

olen austraalias hetkel,

olen austraalias hetkel, v6imalik et pean tegelema k6ige muu k6rvalt ka m6ne taru transpordiga.
piisava info ja heade tingimuste korral t6en2oliselt ka seda teen.

paluks v6imalikult palju infot kuidas ja millal k6ige 6igem.

pole veel otsustand kindlalt kuna huupi ei taha lindude elu ohtu seda.

Hõbemedal (500p.)Pronksmedal (100p.)

trantsport

Ma küll nii pikka maad vedanud pole 130 km. Kuid enne vedamist oleks tarvis teada kas tarru on toodud värsket nektarit. Seda sellepärast, et kui nüüd trantsportida tekib mesilaste äritusest temperatuur tarus + kärgede loksutamine. Seega voolab nektar mesilastele selga ja selle töttu pere kängub või sureb. Kindlati peaks lennu ava olema söidu suunas see jahutab tarus olevat kuumust. hea oleks kui raamid oleksid piki sõidu suunda.Seda seepärast,
et kui pidurdad ei lenda mesi kärjest vällja. Lennu avade ette pane võrk,et tuul saaks lennuavast sisse. Ja soovitav öösel vedada. Siis ei küta päike omakorda taru. Edu vedamisel